cookiesbyme

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Cake Pops!<3

Av Lisa - 19 augusti 2011 22:10

Nu har jag nästan ätit upp alla cupe pops som jag gjorde igår . Okej , inte alla då måste jag spara till resten av familjen + att Liza o Fanny ät en var igår ;D

1 förpackning med BALLERINA KLADDKAKA :D

ca 75 g Philadelphiaost

ungefär 150 g choklad

strössel , kokos eller något annat


Gör så här :

Mixa kakorna i en mixer till små smulor. Tillsätt lite ost i
taget tills du fått en fast smet.

Rulla dom till små bollar och släng in dom i frysen i 20-30 min. Smält chokladen. Trä på en eller en halv grillpinne på varje boll och doppa dom sedan  i chokladen. Kasta på lite strössel eller kokos på dom och ställ in dom i kylen så att dom får stelna.


PS. Jag har ingen mixer hos pappa så jag hackar kakorna lite snabbt och sedan körde jag lite med elvispen ( kak bitarna hoppar lät ur bunken så jag lade en handduk över medans jag vispade ). Sedan var det bara att följa receptet :)

 

  Just Jennifer skulle ju också ha en .. hehe   

 
 
Mithra

Mithra

30 augusti 2011 07:50

Bra blogg, 'lskar också att baka, sedan jag var 3år!

http://ffffff

Lisa

30 augusti 2011 18:38

Tack så mycket :)

 
Kayla

Kayla

30 augusti 2011 15:51

hejsan, klubborna ser ju jättegoda ut! (:
hade tänkt testa att göra sådana, även använda receptet till en skoluppgift i fått. ^^

http://kayladahlberg.blogg.se

Lisa

30 augusti 2011 18:35

Gör det :D
Dom är super goda!! :)

 
Kayla

Kayla

1 september 2011 15:42

det ska jag verkligen, vattnas i munnen bara när jag ser de, haha. ;)
jag lånade bilden högst upp till läxan - hoppas verkligen det är okej!

jättefin blogg, följer på bloglovin' ^^

http://kayladahlberg.blogg.se

Lisa

3 september 2011 18:27

Ta vilken du vill ! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 juli 2012 12:40

Ändrat massa stuff så följ mig här istället cookiesbymee.blogg.se ...

Av Lisa - 12 oktober 2011 18:12

Nu har jag ju börjar bakblogga för GIRL:IT! Bloggar 1 gång i veckan. Här har ni länken !: http://www.girlit.se/category/blogg:it ...

Av Lisa - 14 september 2011 21:52


HejHopp! Nu är det såhär att jag ska börja bakblogga hos GIRL:IT. Därför kommer det inte bli någon uppdatering till dess ( kanske till helgen ). Men sen så blir det inget mer här ( kanske ibland ) på den här bloggen :( Men då är det bara att titta ...

Av Lisa - 11 september 2011 18:03

I helgen vart det frallor o kanelbullar. Fick ju ett exemplar på GIRL:ITs bakbok BAKE:IT så jag tänkte göra ett recept från den så det fick blir frallor.     Frallor   9 dl mjölk 150 g smör 2 ägg 2,5 dl florsocker 25-26 dl vetemjöl...

Av Lisa - 6 september 2011 06:58

Har fått varit med och skrivit lite baktips på GIRL:ITs hemsida i samband med deras bakbok BAKE:IT som dom ger ut till sina medlemar :)   Tips 1 : http://www.girlit.se/aktuellt/lisas-baktips Tips 2 : http://www.girlit.se/aktuellt/lar-dig-gora-l...

Presentation


Lisa var namnet! Jag fyller 14 den 19 September och bara älskar att baka , spela handboll och fotboll. På bloggen skriver jag när jag har bakat eller något annat liknande. Jag tycker mest om att andvända egna recept. Om ni undrar något så är det bara att

Kontakta mig

cookiesbyme@hotmail.com

               

Fråga mig!

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards