cookiesbyme

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Lisa - 3 april 2011 20:23

 fredags bakade jag Cookies monster. Dom fick sig ingen kaka(tyckte dom vart söt endå)! Själva bilden på monstret har jag inte på den här datorn D: Men receptet kommer här !


Du behöver:

♥ en sats muffins (som jag visade i förra inläget)

♥ Frostning (som jag visade i förra inlägget).

♥ Kokos

♥ Blå karamellfärg

♥ Vit och mörk choklad ( andvände mjölkchoklad )


Kokosen:

Häll upp 2 dl kokos i en skål och blanda i 2 tsk karamellfärg och blanda tills färgen har färgat av sig på kokosen.


Ögonen:

Smält den vita chokladen. Gör som små ögon med chokladen på ett bakplåtspapper. Ställ in dom i frysen tills dom stelnat.

Smält sedan den mörka chokladen. Häll någon droppe mörk choklad på den vita så att det blir som pupiller. Ställ in i frysen.


Monstret:

Spritsa ut frostningen på muffinsen(det behövs inte vara snyggt) så att det ser ut som ett huvud. Strö över kokosen så att den täcker frostingen helt.

Tryck ner två '' ögon '' på frostningen. Klar!


Bilden kommer senare! Då fattar ni nog bättre^^


Här är en bild från en muffins i fredags(:

 

Presentation


Lisa var namnet! Jag fyller 14 den 19 September och bara älskar att baka , spela handboll och fotboll. På bloggen skriver jag när jag har bakat eller något annat liknande. Jag tycker mest om att andvända egna recept. Om ni undrar något så är det bara att

Kontakta mig

cookiesbyme@hotmail.com

               

Fråga mig!

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards