cookiesbyme

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Pizza :D

Av Lisa - 22 april 2011 21:43

Idag har vi gjort pizza ! MUMS! + lite till :p

  

Till frukost vart det ägg och såklart skulle Andre måla dom.

 

Ska inte säga något , vart lite sugen själv...


Löskokta ägg      3 min

Lite krämig gula  5 min

Hådkokta ägg      8 min


 


Har tagit Johannas recept på pizzadeg :D ( Johanna fixar fest )

1 paket jäst

4 dl fingervarmt vatten

2 msk olivolja ( andvände vanlig matolja )

1 tsk honung ( det hoppade vi )

1/2 tsk salt

10 dl vetemjöl + lite extra till utbakning


Topping vi andvände :

passerade tomater

skinka

riven ost

tomater


andra exempel :

oliver

champinjoner

annanas

pinjenötter

bananer

.........


Gör så här :


1. Smula ner jästen i en bunke. Häll i en skvätt fingervarmt vatten och rör ut jästen. Häll i oljan , honung ( om du vill ha ) och salt och rör om. Häll i resten av vattnet.


2. Häll i mjöl , men spara en halv deciliten till utbakningen. Knåda ordentligt tills du har en jämn deg. ( Andvänd gärna degkrokarna till elvispen ! ) Lägg över en bakduk och låt jäsa i 30 min.


3. Förbered toppingen!

Skär skinken i strimlor , riv osten , skär bananen i bitar , ta ut annanasen ur burken....


4. Sätt ugnen på 225 grader.


5. Vält upp degen på et mjölat bakbord och skär den i bitar beroende på hur många och hur stora pizzor du vill göra.

  

  

Kavla ut några bitar i taget och lägg upp på en plåt med bakplåtspapper.


6. Bre lite tomatsås på varje pizza , spara 1 cm deg runt kanten. Lägg på toppingen. Vik in 1 cm ( titta bilden )

  


7. Sätt in pizzorna i ugnen i 15 min och forsätt med resten av degen.

Det går att ha i fler pizzor i ugnen fast på olika plåtar! Annars måste man ju vänta på dom andra innan man äter och då är ju pizzan kall :(

  

  

Andre ska alltid vara värst ! Han gjorde en stor pizza direkt han ! :)

     

Mamma & Andre som försöker få Andre's pizza så jämn som möjligt.

Våra pizzor innan dom skulle in i ugnen. Mamma skulle ju göra sin så fin som möjligt bara för att den skulle vara med på kort  

Sedan kom min fula avlånga pizza in i bilden   

 

Andre stora pizza ;D

  

I väntan på pizzan så gjorde Andre resten. Som vanligt så hittar han på något... och det här gången skulle han kasta degen !   

      

Här har vi resultaten ! Alla fick knäppa ett kort på sin pizza sedan var det bara att smaska i sig den :)

 

och till vart det påskmust♥

  

Vi vart sugna på glass så då stog Konsum på listen!


Imorgon ska vi upp till mormor och käka påskbord och köra paketleken!

Mer om det blir det imorgon.............


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 juli 2012 12:40

Ändrat massa stuff så följ mig här istället cookiesbymee.blogg.se ...

Av Lisa - 12 oktober 2011 18:12

Nu har jag ju börjar bakblogga för GIRL:IT! Bloggar 1 gång i veckan. Här har ni länken !: http://www.girlit.se/category/blogg:it ...

Av Lisa - 14 september 2011 21:52


HejHopp! Nu är det såhär att jag ska börja bakblogga hos GIRL:IT. Därför kommer det inte bli någon uppdatering till dess ( kanske till helgen ). Men sen så blir det inget mer här ( kanske ibland ) på den här bloggen :( Men då är det bara att titta ...

Av Lisa - 11 september 2011 18:03

I helgen vart det frallor o kanelbullar. Fick ju ett exemplar på GIRL:ITs bakbok BAKE:IT så jag tänkte göra ett recept från den så det fick blir frallor.     Frallor   9 dl mjölk 150 g smör 2 ägg 2,5 dl florsocker 25-26 dl vetemjöl...

Av Lisa - 6 september 2011 06:58

Har fått varit med och skrivit lite baktips på GIRL:ITs hemsida i samband med deras bakbok BAKE:IT som dom ger ut till sina medlemar :)   Tips 1 : http://www.girlit.se/aktuellt/lisas-baktips Tips 2 : http://www.girlit.se/aktuellt/lar-dig-gora-l...

Presentation


Lisa var namnet! Jag fyller 14 den 19 September och bara älskar att baka , spela handboll och fotboll. På bloggen skriver jag när jag har bakat eller något annat liknande. Jag tycker mest om att andvända egna recept. Om ni undrar något så är det bara att

Kontakta mig

cookiesbyme@hotmail.com

               

Fråga mig!

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards