cookiesbyme

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Lisas citronmuffins med chokladfrosting :)

Av Lisa - 18 mars 2011 20:15

Hade tråkit så jag gjorde ett eget recept på muffins :)

Döpte dom till '' Lisas citronmuffins med chokladfrosting ''

Dom här är glutenfria! Andvände glutenfri mjölmix till dom här !

  

Med frosting!

  

Utan frosting :)


2 ägg

2 dl socker

4 dl glutenfritt mjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

100 g smör

5-6 msk riven ciron skal

8-10 msk pressad citron ;D


Frosting :

100 Philadelphiaost + 1 msk ;)

4-5 dl flosocker

2 tsk vaniljsocker

2 tsk pressad citron

3 msk kakao

1 msk vatten


Muffinsen: 

Sätt ungnen på 200 grader.


Smält smöret i en kastrull. Vispa äggen och sockret i en bunke tills det blir pösigt och ljusgult.


Blanda ner mjölet , bakpulvret , vaniljsockret & den pressade citronen till en jämn smet. Riv citronen skalet och häll i det i smeten och vispa lite till.


Häll upp smeten i muffinsformarna ( till hälften ) och sätt in dom i mitten av ugnen i 10 min.


Låt dom svalna innan du spritsar på frostingen.


Frostingen :

Rör ihop alla ingredienser till en krämig smet :)

Om man tycker att 4 dl flosocker är för lite kan du ta lite till.

Spritsa ut frostingen på muffinsen och servera ;D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 juli 2012 12:40

Ändrat massa stuff så följ mig här istället cookiesbymee.blogg.se ...

Av Lisa - 12 oktober 2011 18:12

Nu har jag ju börjar bakblogga för GIRL:IT! Bloggar 1 gång i veckan. Här har ni länken !: http://www.girlit.se/category/blogg:it ...

Av Lisa - 14 september 2011 21:52


HejHopp! Nu är det såhär att jag ska börja bakblogga hos GIRL:IT. Därför kommer det inte bli någon uppdatering till dess ( kanske till helgen ). Men sen så blir det inget mer här ( kanske ibland ) på den här bloggen :( Men då är det bara att titta ...

Av Lisa - 11 september 2011 18:03

I helgen vart det frallor o kanelbullar. Fick ju ett exemplar på GIRL:ITs bakbok BAKE:IT så jag tänkte göra ett recept från den så det fick blir frallor.     Frallor   9 dl mjölk 150 g smör 2 ägg 2,5 dl florsocker 25-26 dl vetemjöl...

Av Lisa - 6 september 2011 06:58

Har fått varit med och skrivit lite baktips på GIRL:ITs hemsida i samband med deras bakbok BAKE:IT som dom ger ut till sina medlemar :)   Tips 1 : http://www.girlit.se/aktuellt/lisas-baktips Tips 2 : http://www.girlit.se/aktuellt/lar-dig-gora-l...

Presentation


Lisa var namnet! Jag fyller 14 den 19 September och bara älskar att baka , spela handboll och fotboll. På bloggen skriver jag när jag har bakat eller något annat liknande. Jag tycker mest om att andvända egna recept. Om ni undrar något så är det bara att

Kontakta mig

cookiesbyme@hotmail.com

               

Fråga mig!

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards